مشخصات فنی متریال

اطلاعاتی جامع و کامل در مورد کناف
اطلاعاتی جامع و کامل در مورد کناف
جولای 17, 2017

 شاید مهمترین قسمت در پرینت سه بعدی انتخاب درست متریال می باشد.در انتخاب نوع متریال پرینت سه بعدی عوامل متعددی دخیل هستند که شما با توجه به نوع فعالیت و نیازتون از قطعه پرینت شده متریال مورد نظر را انتخاب می کنید.این موارد شامل استحکام،انعطاف پذیری،دقت قطعه خروجی،نقطه ذوب ( برای عملیات بعد پرینت) ، پرداخت و رنگ پذیری می باشد.

تنوع متریال پرینت سه بعدی بسیار است که هر کس متناسب با نوع فعالیت ، متریال مورد نظر را انتخاب می کند.ولی بیشترین و پرکاربرد ترین متریال مصرفی در پرینت سه بعدی را می توانABS و PLA  نام برد.

در زیر برای انتخاب سریع نوع متریال جهت پرینت جدول ساده ای از مقایسه بین این دو متریال آورده شده که در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید ادامه مطلب را دنبال کنید.

نام متریال کیفیت پرینت قابلیت پرداخت استحکام انعطاف پذیری مواد تشکیل دهنده
ABS متوسط خوب خوب ضعیف سرطان زا است
PLA خوب متوسط خوب متوسط سرطان زا نیست

برای بررسی دقیق تر بهتر است در ابتدا این دو متریال را بهتر بشناسیم.هر دو مواد ABS و PLA از گروه ترموپلاست ها هستند.مواد ترموپلاست پلاستیک هایی هستند  که در اثر افزایش دما انعطاف پذیر شده و قابلیت تغییر شکل می یابنداین به شما این امکان را می دهد که مدام بتوانید این مواد را گرم کرده ، به شکل قالب مورد نیاز تبدیل کنید.و این عمل را مدام تکرار کنید.به همین خاطر هست که مواد ترموپلاست در صنعت پرینت سه بعدی بسیار کاربرد دارند.

ABS :

ABS محفف کلمه Acrylonitrile Butadiene Styrene ،یک متریال متشکل از نفت می باشد.این متریال مستحکم است و اقلب برای قطعات پلاستیکی خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.مشکل این متریال در سرطان زا بودنش است.به همین دلیل بسیاری از مهندسین ترجیح می دهند که با PLA ،  ماده ای با قابلیت های نسبتا مشابه را استفاده می کنند.

PLA  :

PLA یا Poly Lactic Acid از مواد ارگانیک به خصوص نشاسته ذرت تشکیل شده است.همین امر باعث شده تا پرینت این قطعه بسیار آسان تر و مطمئن تر شود.حتی در هنگام پرینت هم به دلیل ذوب متریال بوی مطبوع شکر را حس می کنید تا بوی تند متریال ABS .

ولی با وجود اینکه به ظاهر پرینت با PLA منطقی تر می باشد، در جایی که نیاز به استحکام بالا تر می باشد متریال ABS را قطعا انتخاب کنید.

در جدول زیر مشخصات فنی این دو ماده بررسی شده اند.

Flexural Strength in: PSI Tensile Strength in: PSI Compressive Strength in: PSI Impact(un-notched IZOD) in: ft-lb/in Material
MAX STD MAX STD MAX STD MAX STD
8646 5344 5532 4936 7100 1100 6.2 5.7 ABS
13731 8970 9531 6783 13600 2600 4.1 1.8 PLA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

})